jag har (miss)lyckats, IGEN!

Det här med blommor är verkligen inte min grej. Jag tänkte, vilket förstås var dumt av mig, att om jag vattnade min blomma innan jag åkte på påsklov så borde den ju ha klarat sig. Jag vattnade den faktiskt med ganska mkt vatten även om det kanske inte var så smart av mig att låta den stå mitt i fönstret i solgasset. Innan har den här blomman skött sig alldeles utmärkt och sett lite lagom vissen ut när den har behövt vatten och då har jag vattnat den lite och vips så har den blivit som ny igen. Men nu verkar det faktiskt som att min käre blomma har vissnat en gång för mkt, för nu har jag nästintill dränkt den med vatten och den vägrar att ställa sig upp ändå.
Suck, det var likadant med förra blomman. Både mamma o pappa varnade mig för att den hade lätt att få löss, men jag tänkte, äh hur svårt kan det vara liksom? Så jag köpte blomman o skötte den så väl, tills en dag när små äckliga kryp började krypa på de gröna bladen. Då slängde jag ut den snabbt som fan och köpte min nya. Men det verkar som den har gett upp att bo med mig så det blir väl till att köpa en ny blomma och plåga. Tur att inte farmor hör mig nu ;)

Ett annat problem i mitt ansvarsfulla nästanvuxna liv är att när jag kom hit igår kväll var mitt rum städat, men när jag öppnade väskan jag hade haft med mig hem var det som om alla kläder jag knökat ner flög upp ur väskan. För nu är rummet på ngt oförklarligt vis överfullt med kläder och böcker och allt vad det är. Och inspiration till att städa ? NOLL!

Men det gör mig inte så mkt, för jag har en positiv vecka! :) Mkt tack vare min kära vän Lovisa som jag för övrigt ska besöka nu för lite tevetittande, slappande och allmänt tjötande.


Postat av: papi

hmmmm hmmmm :) hört talas om tyg och plastblommor,ser riktigt naturliga ut. kram Papi

2008-03-26 @ 16:24:32

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!