Workin' 9 to 5, what a way to make a livin'.

"Tumble outta bed
And I stumble to the kitchen
Pour myself a cup of ambition
And yawn and stretch
And try to come to life"

Så är det, att jobba. 7 - 16, varje dag! Men nu är det bara en vecka kvar till den efterlängtade semestern!
Så, vad har jag då gjort på mitt stimulerande jobb? Hm, kört truck, kört truck och kört truck. Däremellan har jag bandat en jävla massa korealådor och trots att jag vill ha något att göra så börjar de gå mig på nerverna nu. Har svept och plastat ett antal rullar folie, sopat, sopat och åter sopat det skitiga industrigolvet för att flera gånger om inse att det är omöjligt att få det rent. Men det är pengar mina vänner och ja , vad gör man inte för pengarna?

Konstaterande under mina snart 4 veckor som industriarbetare;
- våga ALDRIG underskatta kaffet. Dagens höjdpunkter är kafferasterna/ursäkterna för att slippa jobba en stund
- Arbetarna är underdogs som på ett eller annat sätt inte tkr särskilt mkt om sina chefer, bara just därför att de är chefer
- Allt kan tolkas snuskigt, och allt tolkas snuskigt även om det inte är det.
- Att hälsa på personer 120 ggr på en dag, det är sånt man ska göra
- Det blir aldrig rent, hur mkt man än sopar
- Har du inte något att prata om, prata om någon
- Lastbilschaffisar kan ha sveriges sämsta morgonfrisyrer & sveriges sämsta klädstilar, de kan heller inte ett ord engelska utan viftar lite tafatt med händerna och på något vis förstår någon direkt. (inte är det jag)
- och en hel massa annat som jag inte orkar skriva

so long!



Postat av: karin

saknar dig, och dina alltid lika smarta idéer!

LÖRDAG <3

2008-07-06 @ 22:15:06
URL: http://karinen.blogg.se/
Postat av: C

så ær. det ær dærfør vi ska bli chefer, HEHE. skojar. hur har helgen varit annars då..? :) puss!

2008-07-06 @ 22:36:51

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!