Julafton

Julafton börjar gå mot sitt slut och jag kan väl inte säga annat än att jag är nöjd. Julklapparna är inte så stor grej som de var för tio år sedan (jesus vad gammal jag har blivit!) men jag är mer än nöjd med de jag fått! Coldplaykonserten som kommer äga rum i sommar kommer ju helt klart vara ett minne jag sent kommer glömma!

Dagen började hos mor, vilket var mycket mysigt. Traditionellt kalle anka-tittande efter det att vi intagit måltid nr ett för dagen. Till teve-tittandet bjöds det på kaffe och diverse julgodis, precis som det ska vara. Sen kom tomten (aka min styvbror i solglasögon, vilket bjöd på skrattanfall hos oss äldre) och Ida var i sitt essä. Det var kul ändå, att se hur spännande man tyckte att det var när man var liten.

Sedan begav jag och daniel oss av till faster, där papi & farföräldrarna var på plats. Ännu en måltid skulle nu intagas efter ännu lite julklappsutdelning. Sedan var det årliga snacket igång. I år var det dialekter på tapeten. Eftersom min kära kusin nu flyttat o bott i norrköping en tid lade hon märke till hur småländskt vi faktiskt pratar. Daniel han blev utsedd till värsta bonden. Sen fortsatte hela kvällen med att märka ord, hur vi pratar svenska (för vi hade en hel del problem) och även en del Chicago lyckades vi spela. Jag fick dela fjärdeplatsen med min farbror, vilket tog emot lite. Efter x antal liter julmust, alldeles för mkt mat och faktiskt väldigt mycket skratt var det dags att åka hem.

Och nu är jag hursomhelst på plats hemma i soffan och sängen börjar kalla på mig. Godnatt folks.

God Jul


Postat av: carrie

hehe,

danne,

værsta bonden. lovely :p

ses snart !

2008-12-25 @ 20:33:21

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!