Autumn is here to stay.

Så nu är den här igen, den kalla, ruskiga, regniga, blåsiga och allt mörkare och mörkare hösten. Och ja, jag blir bara deppig när den kryper sig på, kalla morgnar med sönderfrusna fingertoppar och illröda nästippar. Jag är inte redo än, jag har inte fått nog av sönderbrända ryggar, kliande myggbett och grillade fläskkotletter. Jag har inte tröttnat på sand mellan tårna, saltvattenhår och underbara sommarkvällar. Jag har inte använt mina shorts o kjolar o klänningar för mycket för att längta till höstkläder. Jag vill ha sommar fortfarande, jag vill inte ha detta ständiga mörker och regniga dagar. Och även om det nu lyckas skina några ljusstrålar på vårt avlånga land kommer det ändå att vara svinkallt. Vad hände med sommaren 2007? 
     Men nu är den här, och ja hösten kanske skulle kunna vara mysig men vid närmare eftertanke kommer den bara att bestå av frusenhet, blöta fötter, mörker mörker mörker och jag - ensam. Okej, jag är lite dyster för vid sånna här höst-kvällar skulle det faktiskt inte sitta fel med en varm hand vilandes runt mina frusna. Det skulle inte vara så pjåkigt att förlora sig själv i någon annans varma ögon. Well, jag ska sluta tjöta nu. Men höst? nej tack!

Är hemhemma nu, har fått mamma-vård  vilket var suveränt. Plus att min supersöta lillasyster har överöst mig med så mkt kärlek att jag nästan spricker, även fast det borde vara tvärtom. Men jag antar att det faktiskt var ömsesidigt, för jag var ganska duktig på att visa min syskon-kärlek jag med. Att en så liten människa kan sprida så mkt lycka är alldeles fantastiskt, när hon lägger sina små händer på min kind o säger; " jag älkar dig linn" vad mer kan man göra än att smälta? Hon dömer inte, kanske för att hon inte än förstår så pass mycket. Men ändå jag kan vara på hur dåligt humör som helst men hon kan ändå få mig att le. :)
        Nu ska jag snart äta våfflor med papps, Danne o Emelie. Sen blir det till och ta de lugnt för imorn är det träning igen, ingen skola dock. Den pallar jag inte ^^.

Förresten är jag fortfarande kung på vägen. Okej om pappa blir lite sur på mig för att jag kör för fort över farthinder, rondeller o råkar köra på andra sidan vägen ibland. Men jag menar, det är ju inte lätt att hålla koll på allt. xD Det är iaf kul och jag tackar pappa som vågar åka med mig och som låter mig köra hans bil som antagligen snart kmr falla sönder ännu en gång. Men ska göra mitt bästa för att den ska hålla sig hel. :)


Postat av: pappsen

du e för go min "lilla" dotter

2007-10-02 @ 22:28:22
Postat av: carri

lasse är ju bara sötast

2007-10-05 @ 13:40:22
URL: http://carinabrandbu.blogg.se
Postat av: Karin

åååh Linnski, tycker om dig, helt otroligt mycket!

2007-10-05 @ 18:37:06
URL: http://karinen.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!