It's just a ride.

Fredag, igen. Underbart! Och bara cirkus två veckor kvar till jullov. Gud vad jag längtar, hem till ett hus, pappas soffa o teve ;) brasa, julmorgnar, eftermiddagsbesök hos farmor, mys med vikki&carina, allmänt tjöt med mami, småbråk med brorsan, överösa ida med systerkärlek och bara umgås o ta de lugnt. :) jag saknar det mycket särskilt nu när det börjar bli jul.

Det har vart en slapp vecka, knappt haft några lektioner alls :) Vilket har lett till en hel del tevetittande, till och med nyheterna har stått på. Och vissa saker gör mig så jävla förbannad, alla bara pratar om hur bra vi har det här i Sverige och jo, det har vi nog. För ALLA har det verkligen bra, även de som mördar folk. De pratade om att nya beslut hade tagits angående straff för mord & hur långt livstidsfängelse egentligen är. Hey, du&jag kan få mörda ngn och få max tio år.  Bra va? Tio år är livstid, och i praktiken är tio år inte ens tio år utan sex. Så om du skulle få för dig att ta någon annans liv behöver du bara sitta inne i sex år, sen är du fri igen. Men begå för guds skull inte något narkotikabrott, skjut inte en älg på fel tidpunkt på året för det mina vänner är MKT värre än att mörda. DET får man mkt värre straff för, men ett människoliv? Äh, släng in dem i fängelset i sex år, kalla det tio år & livstid på pappret och sen är det bra med det. Jag blir så störd på Sveriges lagar. Det är ju helt sjukt!

Well, imorn är det match i Karlstad. Borta hela dagen :/ men det får väl gå. Vi är i allsvenskan nu med förresten! :) wohoo!

Sista lektionen för dagen är Engelska. sen träning sen chiiiiill! :)


Postat av: lasse

oj,,,,,,

2007-11-30 @ 14:58:32
Postat av: Ejlan (:

du har helt rätt, linn. de där bestämmelserna är åt helvete. men att man kan komma ut efter sex år, när man egentligen har tio år (livstid?) beror på om man sköter sig eller inte i fängelset. om man har skött sig bra, så får man komma ut efter två tredjedelar av sitt straff, vilket suger!

2007-12-02 @ 10:59:50
URL: http://www.eliiinpelin.blogspot.com
Postat av: carina

märkte att du inte var inne mkt på msn i helgen
hoppas att ni vann! :) love ya, snart looov:) sess när jag kmr från norge!

2007-12-04 @ 09:53:24
URL: http://carinabrandbu.blogg.se

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!