sunday, bloody sunday.


så vart den här helgen över med :) söndag idag, hat-dag. fast det har vart en bra dag. sov länge, suttit i hotline, killarna vann! så nu leder dom. tju! och tjejerna leder sin allsvenska med, kan ju inte bli bättre. o igår åkte vi till karlskoga, efter att vi snurrat runt lite hit o dit, som de ska vara när man åker med kalle ;) hittade tillslut o sen spela vi o vann. Fanny & Emmas sista seriematch med RIG också... så lite sorgligt för dom. Men dom spelade bra o matchen gick bra så :)

sitter på lisas rum o nördar mig nu, skulle egentligen pluggat. men palla... plugga är överskattat jag och lisa ska ändå jobba på konsum sen eller starta wokstuga. vi har inte riktigt bestämt oss än, men med tanke på gårdagens händelse kanske det där med kock inte riktigt är vår grej trots allt. Tror det lr ej, men jag o min kära lisa lyckades nästan tända eld på hela lägenheten, detta verkar dock hända alltför ofta. av ngn konstig anledning. skulle koka ris iaf, våran spis brukar alltid ta tusen år på sig innan den blir varm, men igår hade den bestämt sig för att vara snabb. men i tron om att det skulle ta ngra år innan det blev klart traskade vi upp till tobbe o oliver o satt där o tjatade. sen upptäcker jag att det luktar bränt o hej va vi springer ner för trappan, har nog aldrig gått så fort! kommer in i lägenheten som är typ totalt rökfylld, notera att lisa håller sig i bakgrunden! ;) jag skyndar mej o stänger av plattan och kastrullen ryker som fan. lisa öppnar fönstret och river ner en vas och vi har paniiiik. livrädda för vad vi skulle kunna hitta i kastrullen behåller vi locket på och trycker stenhårt, vet däremot inte varför vi gör det men vi fick nog för oss att det skulle sluta ryka då. bestämde oss för att ställa ut kastrullen utanför porten. skakade o kissnödiga av händelsen bestämmer vi oss ändå för att göra klart maten och det blir nudlar o wok o räkor som äts med pinnar i sällskap av tubb o oliv. :) några timmar bestämmer vi oss för att lyfta på locket, riset är nästintill svart och tja kastrullen hamnade i sopnedkastet.
sammanfattningsvis har jag o lisa lärt oss:
 - lämna aldrig mat på spisen även om den brukar ta 5 år.
 - lämna aldrig lisa & linn ensamma i ett kök
 - ät ALDRIG mer ris, åtminstonde försök inte koka det själva.

ohoj, det har vart en bra helg. jag skulle ju sluta äta en massa onyttigt med, men tja det gick inte bra det heller o nu är jag hungrig igen så. :)

" I always really wanted to be a cock" citat ur Offside som sågs i torsdags. :P MOHAHAH

Adios!


Postat av: Carina

shet kvinna vad ni är värdelösa:p haha. nejdå, skojar! (själv är jag rätt bra på att koka ris, lalala.)

2007-03-05 @ 13:09:40
URL: http://carinabrandbu.blogg.se
Postat av: Anonym

haha, jaadu linn, vi är inge bra i köket du o ja. vi ska nog ta o lämna sånt till andra, som till simon tex :P haha, flashback på vad du gjorde med avokadobitarna och mixern - TIIHI ! aja, kul va det iafl , men vi får nog ta o införskaffa några tiotal brandvarnare till om vi ska koka ris igen ;P haha ,PUSS på dig sambooo! <3

2007-03-17 @ 20:43:17

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!